توئیتر نیز مشتری به جمع مشتریان یاهو پیوست

همه می دانیم که یاهو این روزها حال و روز چندان مساعدی ندارد و به همین دلیل است که گفته می شود آنها قصد دارند کسب و کار اینترنت خود را به بهترین پیشنهاد رسیده واگذار کنند. از شرکت های بزرگی چون دیزنی، مایکروسافت و گوگل، و از همه مهمتر ورایزن (Verizon) به عنوان مشتریان اصلی یاد می شود، اما حالا خبر رسیده که تنی چند از مقامات ارشد توییتر نیز به تازگی مذاکرات خود را با مریسا میر و همکارانش آغاز کرده اند.

ورایزن سال پیش شرکت باسابقه AOL را با پرداخت ۴.۴ میلیارد دلار از آن خود کرد، و حالا هم تمایل دارد یکی از دیگر از بازیگران کهنه کار دنیای وب را در اختیار بگیرد. بر اساس پیش بینی ها ارزش یاهو حدود ۴ میلیارد دلار است که خریدار می بایست ۱ میلیارد دلار آن را نقد و باقی را بعد از واگذاری به مرور پرداخت کند.

شاید به نظر برسد که توییتر نیاز خاصی به خرید یاهو ندارد، اما رویکردهای اخیر این کمپانی به سمت ارائه فیدهای خبری می تواند سبب این تمایل باشد؛ بخش اخبار فوری وبسایت یاهو در حال حاضر مخاطبان فراوانی در سرتاسر دنیا دارد.

شاید تمایل توییتر به خرید یاهو آنقدرها هم عجیب به نظر نرسد، اما در عوض عدم حضور جک دورسی به عنوان مدیرعامل و موسس توییتر در جلسه مذاکره با مقامات یاهو، قطعاً عجیب است. شنیده شده که در جلسه فوق دو طرف در خصوص ارزش مالی یاهو و جایگاهش در بازار گفتگو کرده اند، اما برخی معتقدند که عدم حضور دروسی در این دیدار نشان می دهد که توییتر هنوز از بابت تمایل خود به این معامله مطمئن نیست و بیشتر به دنبال کسب اطلاعات است.

در هر حال باید منتظر ماند و دید در نهایت یاهو، به عنوان یکی از نمادهای شکوفایی اینترنت در گذشته، به مالکیت کدام کمپانی در می آید و چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *