آیکون جدید اینستاگرام جذاب‌تر است

آیکون جدید اینستاگرام جذاب‌تر است

تقریبا ۳ هفته قبل بود که اینستاگرام آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن خود ارائه داد تا به دنبال آن رابط کاربری و آیکون این اپلیکیشن شکل تازه‎ای به خود بگیرند. چیز زیادی در رابطه با رابط کاربری جدید گفته نشد، ولی به نظر می‎رسد که کاربران زیادی واقعا از آیکون جدید اینستاگرام خوششان نیامده است، به نحوی که بسیاری از افراد حتی آن را مسخره کرده‎اند. مجله‎ی Adweek حتی آن‎ را یکی از بزرگترین عدم موفقیت‎های طراحی سال مورد خطاب قرار داده است.

گرچه به نظر قضیه صورت دیگری دارد. طبق تحلیلی که توسط Dragonfly (اپلیکیشنی که توسط سایت Black Swan و محققان دانشگاه کوئین مری لندن طراحی شده)، صورت گرفته است به نظر می‎‌رسد که بر خلاف این بازخوردهای منفی، آیکون جدید اپلیکیشن اینستاگرام در واقع به نسبت نسل‎های قبلی خود بیشتر کاربران را درگیر خودش خواهد کرد.

این افراد به دنبال استفاده از نقشه‎های حرارتی (یا هیت مپ- heatmap) که فعالیت چشم را دنبال می‎کنند، به این نتیجه رسیده‎‎اند که آیکون جدید ۱۰% بیشتر چشم انسان را درگیر خودش می‎کند. از نظر این اپلیکیشن، آیکون جدید، به لطف استفاده از رنگ‎های مدرج روشن که توسط طرح سفید دوربین قطع می‎شود، تاثیر بیشتری می‎گذارد و توجه‎ی چشم را به مرکز آن جلب می‎کند.

اگر منحصرا در رابطه با لوگوها و میزان درگیری آن‎ها بخواهیم صحبت کنیم، به نظر می‎رسد که سایر شرکت‎های بزرگ‎تر عملکرد خوبی نداشته‎اند، نظیر لوگوی جدید گوگل که در واقع به نسبت لوگوی قدیمی خود امتیاز به مراتب پایین‎تری به دست آورده است.

لوگوی جدید شرکت Uber هم‎چنین مشابه با طراحی قدیمی‎تر خود درگیر کننده نبوده است، با این تفاسیر در حقیقت به نظر می‎رسد که اینستاگرام موفق بوده، گرچه باید توجه داشت که طراحی مقوله‎ای از هنر و هنر وابسته به طرز فکر اشخاص است، بنابراین با آن‎که ممکن است این آیکون جدید درگیر کننده‎تر باشد، ولی می‎توان درک کرد که چرا بعضی از کاربران آن را از جنبه‎ی زیبایی‎شناسی تحسین نکرده‎اند.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *