همکاری یاهو و گوگل در جستجو

حالا که یاهو و مایکروسافت دیگر انحصاری نیستند، وقتی صحبت از جستجو می شود، هر دو می توانند با شرکتهای دیگر همکاری کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، مایر و تیم وی تست تبلیغات جستجوی گوگل را در تعداد اندکی از کوئری های دسکتاپ و موبایل آغاز کرده اند. این مطلب ابتدا توسط SEOBook هارون وال کشف شد که با استفاده از مرورگرهای مختلف متناوباً تبلیغات بینگ و گوگل را نتایج یاهو دیده بود. هر دوی این مشاهدات توسط نیویورک تایمز تایید شده ولی جزئیات همکاری این دو شرکت اعلام نشده است. یاهو در این مورد فقط گفته ” ما برای به وجود آوردن بهترین تجربه برای کابران یاهو، تستهای کوچکی را با چند شرکت که شامل موتورهای جستجو نیز می شود، آغاز کرده ایم”

یاهو و مایکروسافت در ماه آوریل در همکاری ۱۰ ساله خود تجدید نظر کردند. بینگ قبلاً  نتایج جستجوی یاهو و تبلیغات انحصاری را فراهم می کرد. حالا یاهو حق آنرا پیدا کرده تا از دیگر ارائه کنندگان برای ۴۹ درصد از نتایج جستجوی خود استفاده کند. گوگل از سال ۲۰۰۸ می خواست که تبلیغات جستجو را برای یاهو فراهم کند ولی این قرارداد توسط وزارت دادگستری آمریکا در ابتدای کار متوقف شد.

منبع

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *