طرز تهیه دسر طالبی با خامه، بستنی، ژله و شیر

طرز تهیه دسر طالبی با خامه، بستنی، ژله و شیر

طرز تهیه دسر طالبی با وجود مواد مختلفی مانند خامه، بستنی، ژله و شیر بسیار ساده است. دسر طالبی به راحتی و در حداقل زمان ممکن در منزل درست می‌شود. با درست کردن این دسر خانگی، می توانید از سالم بودن مواد غذایی موجود در آن اطمینان حاصل کنید و از خوردن یک دسر منطبق با ذائقه خود لذت ببرید. در ادامه با طرز تهیه دو نوع دسر طالبی آشنا می‌شوید.
دسر‌ها معمولاً در پایان یک وعده غذایی سرو می‌شوند و اغلب شیرین هستند. اما گاهی اوقات مواد غذایی دیگری مانند انواع پنیر و ماست هم به عنوان دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی کشورها، وعده جداگانه‌ای به نام دسر وجود ندارد، بلکه مخلوطی از خوراک‌های شیرین یا شور را همراه غذا سر میز می‌گذارند. دسر طالبی یکی از دسر‌های خوشمزه است که بیشتر افراد چه کوچک و چه بزرگ از خوردن آن لذت می‌برند. با فرا رسیدن گرمای تابستان، درست کردن دسر‌های خنک با استفاده از میوه‌های این فصل، خالی از لطف نیست. ما در این مطلب طرز تهیه دو نوع دسر را به شما آموزش خواهیم داد. ماده مشترک آن‌ها میوه پرخاصیت طالبی  است. با افزودن مواد و طعم دهنده‌های مختلف سعی داریم یک دسر متفاوت را به شما آموزش دهیم.

۱٫ طرز تهیه دسر طالبی با خامه، بستنی و ژله

نتیجه ترکیب طالبی، خامه، بستنی و ژله یک دسر بسیار خوشمزه است که معمولا پس از غذای اصلی سرو می‌شود. این دسر برای پذیرایی از میهمان‌ها گزینه مناسبی است.
مواد لازم
طالبی پوست گرفته و خرد شده ۳ لیوان
بستنی وانیلی ۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژله طالبی ۱ بسته
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
شکر حدود ۱ پیمانه
دستور تهیه:
  1. ابتدا پودر ژلاتین را روی یک سوم لیوان آب سرد بپاشید. با این عمل، آب جذب ژلاتین شده و هنگام حرارت دیدن راحت‌تر حل می‌شود.
  2. مخلوط آب و پودر ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا یکدست شود (روش بن ماری).
  3. پودر ژله طالبی را نیز در ۱ لیوان آب جوش حل کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.
  4. طالبی را با استفاده از مخلوط کن، پوره کنید. سپس خامه، شکر و بستنی را به آن اضافه کنید. میزان شکر را بسته به ذائقه خود و شیرینی طالبی تغییر دهید.
  5. مخلوط کن را روشن کنید تا مواد کاملا یکدست شوند. با این کار شکر نیز کاملا حل می‌شود.
  6. ژله‌ طالبی خنک شده و ژلاتین بن ماری شده را مخلوط کنید. هم بزنید تا یکدست شوند، سپس در مخلوط کن ریخته و با بقیه مواد مخلوط کنید.
  7. نیمی از مواد را درون قالب مورد نظر که از قبل چرب کرده اید، بریزید. قالب را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.
  8. پس از حدود ۲ ساعت قالب را از یخچال خارج کنید. یک ردیف طالبی‌ اسکوپ زده روی دسر بچینید.
  9. بقیه مواد را روی آن بریزید و حدود ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد.
نکات مهم:
  • اگر عجله دارید می‌توانید مقدار ژلاتین را بیشتر کنید تا دسر در مدت زمان کوتاه تری ببندد.
  • در صورت استفاده از قالب‌های معمولی، کمی آب در قالب بگردانید و ۱۰ دقیقه قبل از ریختن دسر در آن در فریزر قرار دهید. سپس قالب را از فریزر خارج کنید و مواد را در آن بریزید.
  • در صورت استفاده از قالب‌های سیلیکونی بهتر است آن را چرب کنید.

طرز تهیه دسر بستنی هندوانه

آموزش آشپزی: طرز تهیه دسر پان اسپانیایی قالبی

 دسر طالبی با خامه، بستنی و ژله

۲٫ طرز تهیه دسر طالبی با شیر

در ترکیب این دسر طالبی از شیر استفاده می‌شود. این دسر گزینه بسیار مناسبی برای عصرانه و یک میان وعده سالم است. کودکان و نوجوانان از خوردن این دسر خوشمزه لذت می‌برند.
 
مواد لازم
کره ۱۰۰ گرم
طالبی پوست گرفته و خرد شده ۲ فنجان
آرد ذرت ۲ قاشق غذاخوری سرخالی
شیر ۱ لیوان
وانیل ۱ قاشق چایخوری سرخالی
شکر ۴ قاشق غذاخوری
بیسکوییت دایجستیو ۱۵۰-۲۰۰ گرم
خامه ۱۰۰ گرم

دستور تهیه:

  1. بیسکوییت‌ها را خرد کنید و در کاسه‌ای بریزید.
  2. کره را ذوب کرده، روی بیسکوییت‌ها بریزید. این ترکیب را با دست یا قاشق خوب مخلوط کنید تا کره به خورد بیسکوییت‌ها رود.
  3. یک کاغذ روغنی را کف یک ظرف نچسب قرار دهید و بیسکوییت را روی آن پهن کنید، طوری‌که کف ظرف و اطراف لبه‌های آن را کاملا بپوشاند.
  4. قطعات طالبی را همراه با شیر، شکر، وانیل و آرد ذرت در ظرف جداگانه‌ای حرارت دهید تا حباب بزند.
  5. ظرف را از روی حرارت بردارید. خامه را به آن اضافه کنید و کمی صبر کنید تا سرد شود.
  6. پس از سرد شدن مایع، آن را روی بیسکوییت‌ها بریزید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
  7. روی دسر را با طالبی اسکوپ زده تزیین کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه ۴ مدل دسر برای ماه رمضان

دسر طالبی با شیر
 
اغلب دسر‌ها مقادیر زیادی کربوهیدرات دارند که برای اکسیداسیون کامل چربی‌ها و پروتئین‌ها لازم هستند. ذخیره آن‌ها در بدن، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. کربوهیدرات‌ها در شرایط استرس زا، موجب حفظ پروتئین‌های بدن می‌شود. 
 
منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *