3 پیشنهاد ساده برای تناسب اندام زن و شوهرها

۳ پیشنهاد ساده برای تناسب اندام زن و شوهرها

اگر بعد از ازدواج چاق شده اید و مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید هستید، بهتر است به تناسب اندام و ورزش فکر کنید. تناسب اندام زن و شوهرها با ورزش کمک می کند تا درد آرتریت بهتر شده و رابطه زناشویی به خطر نیفتد.

 در اینجا سه ایده برای تناسب اندام زن و شوهرها وجود دارد که ممکن است به کاهش درد RA کمک کند و باعث تقویت رابطه شما شود.

ورزش کردن باعث بهبود سلامت روانی، جسمی و احساسی می شود، همچنین به حفظ قدرت عضلانی و دامنه حرکات کمک می کند، این مساله برای افرادی که به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا هستند بسیار مفید است. چگونه می توانید  با روشهای ساده به همسرتان برای ورزش کردن انگیزه بدهید؟

زنان بالای ۴۰ سال چه ورزش هایی باید انجام دهند؟

تناسب اندام

در طول پیاده روی صحبت کنید

صحبت کردن در حالت نشسته یا مقاومت در برابر حرکت برای مدت زمان طولانی می تواند مفاصل بیماران RA را قفل کند و باعث تشدید آرتریت روماتوئید شود.

با همسر خود برای پیاده روی به اطراف محیط زندگی تان بروید و به او کمک کنید تا تحرک داشته باشد. این یکی از نکات جالب برای زوج هاست که می تواند درد RA را کاهش دهد و به شما فرصت می دهد تا با یکدیگر صحبت کنید و وقت بگذرانید.

اگر شما یک زوج فعال هستید، میتوانید فعالیت بیشتری انجام دهید. با یکدیگر به دوچرخه سواری بروید. اگر کسی شما را برای انجام این کار همراهی کند، راحت تر می توانید به آن بپردازید.

انجام حرکات کششی با یکدیگر

بهترین راه برای جلوگیری از تشدید آرتریت روماتوئید انجام حرکات کششی است. اگر چه به صورت انفرادی می توان به راحتی این حرکات را انجام داد، زمانی که کسی شما را همراهی کند، انجام آن لذت بیشتری دارد.

در اینجا به برخی از حرکات اولیه اشاره شده است:

کشش عضلات عقب ران: بر روی پشت دراز بکشید، یکی از پاهایتان را در سینه خود جمع کنید و آن را برای ۸ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۳ تا ۶ بار برای هر پا تکرار کنید.

کشش قفسه سینه: در حالی که دست خود را در زاویه ۹۰ درجه نگه داشته اید، ساعد دست خود را روی دیوار بگذارید و به آرامی به جلو بروید تا در شانه ها و بالای بازو احساس کشش داشته باشید. این کار را برای۳ تا ۶ بار در هر طرف و هر بار ۸ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید.

کشش دست: حرکات مختلفی برای کشش دست وجود دارد که می توانید برای کاهش درد آرتریت روماتوئید RA انجام دهید. دست خود را با انگشتان تان بالا نگه دارید به طوری که انگشت شست به سمت سقف قرار گیرد. این موقعیت را برای حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید. به آرامی شروع به گرم کردن مفاصل کنید و فشار کمی روی دست خود وارد کنید تا مچ دست تان گرم شود.

مطلب مرتبط: آموزش ۱۰ حرکت ورزشی برای فرم دادن به عضلات باسن ، ران و پاها

کشش دست

با یکدیگر در خانه ورزش کنید

افراد زیادی با ایده شرکت در کلاس تناسب اندام و باشگاه های ورزشی موافق نیستند، اما اگر شما با یکدیگر در خانه ورزش کنید، چیزی برای ترس وجود ندارد. ورزش و نرمش با یکدیگر در خانه و به صورت منظم به شما کمک می کند تا علاوه بر کمتر کردن هزینه های زندگی، در کنار یکدیگر تناسب اندام را تجربه کنید و در رقابت با یکدیگر پیروز شوید.

با ۶ ورزش دوران بارداری آشنا شوید!




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *