ابتلا به سرطان تخمدان

۷ ترفند برای اینکه به انسانی نترس تبدیل شوید!

چگونه ترس خود را کنار بگذاریم؟ چگونه نترس باشیم؟ چگونه نترسیم؟ آیا واقعا می توانیم ترس خود را کاهش دهیم ؟ با چه روش هایی می توانیم بر ترس خود غلبه کنیم؟ اصلا تعریف ترس چیست؟  همه افراد بزرگ، انسان‌های بی‌باکی بوده‌اند. اما به نظر شما آن‌ها چگونه این خصلت را به دست آورده بودند؟ چگونه انسانی نترس باشیم؟

آیا تا به حال شده است که به یک انسان شجاع نگاه کنید و با خود فکر کنید که او از بدو تولد این گونه به دنیا آمده است؟ شاید هم آن‌ها اصلا ترسی ندارند؟ شاید هم به قدری در همه چیز عالی و خوب هستند که اصلا ترس را تجربه نکرده‌اند؟

قطعا هیچ کدام از جملات بالا درست نیستند. نترس بودن به درک ساده ای از احساس ترس و نحوه زندگی کردن با وجود آن، خلاصه میِ‌شود. هر شخصی در بعضی اوقات زندگی خود با ترس مواجه می‌شود و به همین علت بهتر است تا با ترس‌هایتان رودر رو شوید. هیچ کس در همه چیز عالی نیست! قطعا همه ما چیزی داریم که همیشه در حال مبارزه با آن هستیم. چیزی که سایرین آن را از ما بهتر انجام می‌دهند. چیزی که شاید از نظر سایرین احمقانه به نظر برسد. اما با به وقوع پیوستن آن، ترس مانند دوشی از آب یخ بر روی بدن ما می‌ریزد.

خبر خوب این است که اهمیت ندارد که شما از چه چیزی می‌ترسید. زیرا راه‌های کلی‌ای برای مقابله با همه ترس‌هایتان وجود دارند. بدون در نظر گرفتن این که این راه‌ها ممکن است چه قد احقانه به نظر شما بیایند:

اولین چیزی که احتیاج دارید تا یاد بگیرید این است که:

ترس فقط در ذهنتان است

درباره این مساله فکر کنید؟ چند تا از ترس‌هایتان تا آلان به حقیقت پیوسته‌اند؟ قطعا تعدادشان زیاد نبوده است.

محقیقن ثابت کرده‌اند که ۸۰٪ نگرانی‌ها و ترس‌‌های شما هیچ وقت اتفاق نمی‌افتند. اجازه دهید که این جمله مهم را مجددا تکرار کنیم:

۸۰٪ از ترس‌هایتان هیچ وقت اتفاق نمی‌افتند

پس اگر واقعا این طور باشد، چرا ترس‌هایتان اولین چیزیست که به ذهنتان می‌آیند؟

مهم نیست که “ترسیدن” را با “برنامه ریزی جلو جلو” اشتباه بگیرید، زیرا ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که کاملا برایتان محسوس باشد که باید برای اتفاقی از قبل برنامه ریزی داشته باشید (و از آن بترسید)  و یا باید بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرید. در اصل انجام این کارها برای کمک به خودتان و  هنگام به وقوع پیوستن  رویدادهای حتمالی آینده مفید خواهند بود.

با این حال، هنگامی که  شما ذهن خود را از قبل آماده کرده‌اید، این دقیقا جایی  است که باید ترستان را متوقف کنید، زیرا در غیر این صورت “بدترین صحنه های ممکن” همچنان در ذهن شما تکرار می‌شوند  که این روند در نهایت منجر به  “ترس” شده و می‌تواند بیش از حد شما را نگران سازد  و تاثیر نامطلوبی بر بدن و در نهایت بر روی زندگی شما خواهد داشت.

آیا این نکته را می‌دانستید که زمانی که بدن شما “ترس خیالی” را تجربه می کند، دقیقا مشابه با زمانی که ترستان به وقوع پیوسته از خود واکنش نشان می‌دهد؟ مغز  شما هیچ تفاوتی بین ترس خیالی و ترس واقعی احساس نمی‌کند. بنابراین، این که  همیشه در ذهنتان بدترین حالت ممکن را تصور کنید و از آن بترسید، می‌تواند تا برایتان بسیار مضر باشد، زیرا در این شرایط بدن شما هورمون آدرنالین ترشح می‌کند، که می‌تواند در نهایت منجر به فرسودگی روانی شما شود.

 در حقیقت چیزی که متوجه آن نیستید این است که ترسیدن می‌تواند زندگی شما و ارتباط گرفتنتان با کسانی که در زندگیتان هستند را محدود سازد، می تواند تا شما را از انجام دادن رویاهایتان، یا شروع یک پروژه خلاقانه و یا حتی نزدیک شدن به شخصی که همتای بالقوه شماست، باز دارد.

ترسیدن می‌تواند شما را از زندگی باز دارد!

در این‌جا می‌توانید با  ۷ نکته اساسی که به شما در راستای نترس بودن کمک می‌کنند، آشنا شوید:

  1. همیشه آگاه باشید. متوجه زمانی که صرف ترسیدن می‌کنید باشید.( قطعا زمانی که متوجه می‌شوید که  چه‌قدر از وقت خود را به طور ناخودآگاه  صرف ترسیدن، نگرانی و اضطراب می کنید، شگفت زده خواهید شد.)
  2. دفعه بعدی که در درونتان ترس را احساس کردید، به خودتان یاد آوری کنید که این ترس فقط در درون ذهن شما است و ۸۰٪ ترس‌ها هیچ وقت به وقوع نمی‌پیوندند.
  3. از خودتان بپرسید که اگر فلان کار را انجام دهید، بدترین اتفاقی که ممکن است رخ بدهد چیست؟
  4. چندین راه برای مقابله با بدترین حالت ممکن  را یادداشت کنید، اغلب زمانی که  افکارتان را از سرتان بیرون ریخته و بر روی کاغذ می‌نویسید، ترستان نیز از بین می‌رود.
  5. از خودتان بپرسید که ترسیدن چگونه زندگیتان را تحت تاثیر خود قرار داده است؟ مهم است که متوجه شوید که با فلج شدن هنگام مواجه با ترس‌هایتان چه چیزهایی را از دست داده‌اید.
  6. یک نفس عمیق بکشید و با ترستان روبه‌رو شده و با آن گلاویز شوید. قطعا تعجب خواهید کرد  که (مواجه با آن) به آن بدی‌ای که فکر می‌کردید نبوده است.
  7. برای این که تبدیل به آدمی نترس شده‌اید به خودتان تبریک بگویید. ( اصطلاحا خودتان بزنید قد خودتان!!) حتی می‌توانید بعد از آن به خاطر تمام کار‌های سختی که انجام داده‌اید به خودتان هدیه بدهید.

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *