طرز تهیه اسموتی کیوی و اسفناج برای کاهش وزن

طرز تهیه اسموتی کیوی و اسفناج برای کاهش وزن

اسموتی ها دسته ای از نوشیدنی های طبیعی و خوشمزه و مفید هستند. در ادامه با طرز تهیه اسموتی کیوی و اسفناج برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید است در خدمت شما هستیم. لطفا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای اسموتی کیوی و اسفناج:

 برگ اسفناج  ۳ پیمانه

کیوی (پوست کنده و خردشده) ۲ عدد

  شکر ۱۰۰ گرم

 آبلیمو ۳ قاشق سوپ خوری

 یخ خرد شده ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:

ابتدا کیوی و اسفناج را به همراه آبلیمو و شکر داخل مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. در دستگاه را ببندید و مواد را تا حدی که نرم و یک دست شوند با هم مخلوط کنید. سپس در مخلوط‌کن را باز کنید و قطعات یخ را به آن بیفزایید و مجددا مخلوط‌کن را روشن کنید؛ تا جایی که یخ‌ها خرد شوند.

اسموتی کیوی و اسفناج را داخل سه لیوان بریزید و برای تزیین آن‌ها از توت‌فرنگی یا هر میوه دلخواه دیگری استفاده کنید.

سایر نکات

بهتر است برای اسموتی یا نوشیدنی هایی که با اسفناج آماده می شوند، از برگ های ظریف و جوان و تازه اسفناج استفاده کنید. کیوی هم خیلی رسیده نباشد بهتر است.

اگر می خواهید نوشیدنی تان رژیمی تر باشد، می توانید شکر را حذف کنید یا عسل را جایگزین کنید.

به این توصیه‌ها برای تهیه یک اسموتی خوشمزه و سالم توجه کنید.

طرز تهیه ۵ اسموتی خوشمزه که چاقتان نمی کند!

اضافه کردن شکر هنگام تهیه

گرچه تنوع ذائقه‌ها نشان می‌دهد که میزان شیرینی مطبوع برای تمام افراد یکسان نیست، با این حال باید مصرف شکر را به حداقل میزان ممکن رساند.   اسموتی، نوعی نوشیدنی برمبنای میوه است و قند میوه طبیعی دارد؛ پس اگر به آن قند اضافه شود، مازاد خواهد بود. چنانچه اسموتی شیرین نبود، به جای شکر سفید، به ازای هر نفر، یک تا دو قاشق عسل به نوشیدنی اضافه کنید.

در صورت تمایل کمی روغن اضافه کنید

ترکیب روغن و اسموتی به نظر بسیار ناهمگون می‌رسد. با این حال ترکیب روغن برای    جذب ویتامین‌های محلول در چربی بسیار مهم است. برای جذب حداکثری ویتامین‌های A، E، D وK می‌توانید یک دوم قاشق چایخوری روغن کتان به اسموتی خود اضافه کنید.

اسموتی را بلافاصله مصرف کنید

چنانچه پیش از این اسموتی را در منزل تهیه و در محل کار خود مصرف می‌کردید باید بدانید که این کار اشتباه است. ویتامین‌ها بسیار شکننده هستند و اگر نوشیدنی را تنها ۱۰ دقیقه در فضای آزاد قرار دهید، دیگر غنی از ویتامین نخواهد بود. برای نگهداری اسموتی در مدت طولانی، ترفند‌هایی وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید به آن آب مرکبات و به خصوص آب لیمو اضافه کنید.

 چقدر قند کافیست؟

با نگاهی به سبد خرید میوه روزانه خود متوجه می‌شوید که علاوه بر میوه، مقداری هم قند در آن وجود دارد. بر اساس اعلان رسمی سازمان جهانی غذا میزان دریافت روزانه قند برای بزرگسالان ۳۰ گرم و برای کودکان ۱۵ گرم باید باشد و از آنجا که هر وعده میوه مصرفی شامل ۱۲گرم قند می‌شود، باید تعداد میوه‌های مصرفی را کاهش داد.

۱۶ دلیل برای اینکه هر روز نوشیدنی خیار بخوریم!

میوه‌ها و سبزیجات را مخلوط کنید

افزودن خیار یا کلم خام به اسموتی میوه‌ای شما می‌تواند آخرین راه‌حل جهت کاهش میزان قند آن باشد. لازم به ذکر است که فیبر موجود در سبزیجات مانند اسفنج عمل کرده و سبب جذب برخی قندها و چربی‌ها می‌شود. به زبان دیگر، استفاده از سبزیجات به معنی کاهش دادن قند است. می‌توان چند شاخه کرفس، خیار یا چغندر که برای خون مفید هستند،  به اسموتی اضافه کرد.

اسموتی را صبحانه مصرف نکنید

نوشیدن اسموتی به عنوان صبحانه  گاهی  مرسوم است اما این نوشیدنی از همه مواد مغذی مورد نیاز ما غنی نشده است. ما باید اول صبح با مصرف یک محصول لبنی، پروتئین مورد نیاز خود را به دست بیاوریم؛ در حالی که نوشیدن اسموتی مانند مصرف یک یا دو وعده میوه است.  این میوه‌ها که به حالت مایع درآمده‌اند، قند زیادی دارند و نیازی به جویدن آنها نیست، در نتیجه احساس سیر شدن به شما نخواهند داد.

اسموتی را برای لذت بردن از یک طعم دلچسب بنوشید

اسموتی بسیار سالم‌تر از نوشیدنی‌هایی بر مبنای قهوه و شکلات است، اما این نوشیدنی به شما احساس سیری نخواهد داد. اسموتی باید تنها به عنوان نوعی نوشیدنی برای لذت بردن از طعم دلچسب میوه‌ها و به عنوان میان‌وعده مصرف شود.

چگونه وزنمان را در تعطیلات نوروز ثابت نگه داریم؟

از دو میوه استفاده کنید

باید توجه شود که در اسموتی، میوه‌ها مخلوط می‌شوند؛ در نتیجه فیبر آنها شکسته شده و میزان جذب شکر را بالا می‌برند؛ اتفاقی که سبب بالا رفتن شاخص قند خون می‌شود. نتیجه این اتفاق ایجاد احساس گرسنگی سریع و افزایش جذب قند است.  برای جلوگیری از مصرف زیاد قند ترجیحا دو نوع میوه را با هم مخلوط کرده، به آن پروتئین اضافه کنید؛ این پروتئین می‌تواند  شیر باشد.

 

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *