چطور بدون دویدن روی تردمیل لاغر شویم؟

چطور بدون دویدن روی تردمیل لاغر شویم؟

آیا شما هم با شنیدن نام تردمیل، ناخودآگاه به دویدن و راه‌رفتن برروی این دستگاه و لاغری می‌اندیشید؟! حوصله‌تان از دویدن روی تردمیل سر رفته است و دیگر تمایل ندارید که به یک نقطه خیره شوید و به سمت مقابل بدوید؟ خوشبختانه دستگاه تردمیل کاربردهای بسیار زیادی دارد. می‌توانید از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای انجام تمرینات کل بدن استفاده کنید.

تصور کنید که داخل باشگاه هستید و تنها وسیله‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید تردمیل است؛ اما راه‌رفتن روی این دستگاه، برای شما بیش‌ازحد خسته‌کننده و یکنواخت شده و نمی‌خواهید تمریناتتان را با تردمیل شروع کنید. راه‌حل چیست؟! نگران نباشید، تنها کافی است از تردمیل به‌عنوان ابزاری برای تمرینات کل بدن استفاده کنید.

در ادامه این مقاله دو بخشی، حرکات و تمرینات جالبی را به شما معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای تنوع در برنامه ورزشی خود این حرکات را در باشگاه تمرین کنید و بدنتان را به شکلی جدید به چالش بکشید. اگر قصد سفر داشته باشید، تقریباً بیشتر هتل‌ها تردمیل را در اختیارتان قرار می‌دهند. شما می‌توانید در سفر هم، با همان دستگاه، بیشتر تمرینات بدنسازی را انجام دهید.

۱ حرکت کوهنورد

 

۹ ماده غذایی لاغرکننده برای افراد بی تحرک

۱ این حرکت را در قسمت انتهایی تردمیل انجام دهید. در وضعیت حرکت پلانک، روی تردمیل قرار گرفته و دست‌هایتان را برروی زمین یا توپ تعادلی بگذارید؛

۲ سپس پای راست خود را به سمت قفسه سینه آورده و خم کنید. حالا همان پا را به‌سرعت به عقب برده و هم‌زمان، پای چپتان را داخل سینه خم کنید.

نکته: دقت داشته باشید که وقتی پای خود را خم می‌کنید، باید آن را به تسمه تردمیل فشار دهید تا عضلات همسترینگ و باسن درگیر شوند.

تعداد سِت: ۱ تا ۳

تکرار حرکت: ۱۵ تا ۳۰ ثانیه

 

۲ حرکت لانگز معکوس

۱ پشت به تردمیل بایستید؛

۲ پای سمت راست خود را به سمت عقب برده و روی تسمه تردمیل قرار دهید و پای چپ را کمی خم کنید تا حرکت لانگز را انجام دهید؛

۳ حالا پای راستتان را جمع کنید و مجدداً بایستید؛

۴ همین حرکت را با پای سمت چپ نیز تکرار کنید.

تعداد سِت: ۱ تا ۳

تکرار حرکت: ۸ تا ۱۲ بار برای هر پا

 

۳ حرکت اسکیت بُرد

۱ روی تردمیل بایستید. پایتان را به جای قرار دادن روی تسمه، بر روی کناره‌های دستگاه بگذارید؛

۲ دسته‌های تردمیل را با دست گرفته و با پای راستتان تسمه را به سمت عقب هل دهید، دقیقاً مانند زمانی‌که اسکیت برد بازی می‌کنید؛

۳ حالا پای خود را تغییر کرده و با پای چپ نیز همین حرکت را تکرار کنید.

نکته: بهتر است پایی که روی کناره‌های حفاظتیِ تردمیل قرار داده‌اید را کمی خم کنید تا عضلات باسن، چهارسرِ ران و همسترینگ درگیر شود.

تعداد ست: ۱-۳

تکرار حرکت: ۸ تا ۱۲ تکرار برای هر پا

مطلب مرتبط: چگونه بدون ورزش و رژیم لاغرتر دیده شویم؟

۴ پلانک حرکت‌کردنی

۱ این حرکت، باید در قسمت پایینی تردمیل انجام شود. ابتدا در وضعیت حرکتِ‌ پلانک روی تردمیل قرار بگیرید. به نحوی که دست‌ها روی قسمت انتهاییِ تردمیل و پاها با فاصله روی زمین قرار داشته باشد؛

۲ برای شروع حرکت، دست راستتان را از روی تردمیل برداشته و با دست چپ، تسمه تردمیل را به سمت جلو فشار دهید تا حرکت کند.

۳ حالا دست راست خود را روی تردمیل گذاشته و دست چپتان را بردارید. این‌بار، با دست چپ شروع به فشاردادنِ تسمه تردمیل کنید.

تعداد ست: ۱-۳

تکرار حرکت: ۱۵ تا ۳۰ ثانیه

 

۵ حرکت قلّه

۱ پاهایتان را روی قسمت پایینیِ تردمیل قرار دهید و در وضعیت حرکت پلانک قرار بگیرید؛ به نحوی که دست‌ها روی زمین و پاهایتان روی تسمه دستگاه باشد؛

۲ حالا سعی کنید باسن خود را بالا برده و با پاهایتان تسمه نقاله تردمیل را به سمت خود حرکت دهید؛

۳ به‌آرامی در وضعیتِ حرکت پلانک قرار بگیرید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

تعداد ست: ۱-۳

تکرار حرکت: ۱۰ تا ۲۰

با این ۵۱ روش به راحتی لاغر شوید

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *