باکس آفیس هفتگی سینمای ایران / بدون تاریخ بدون امضا در صدر

باکس آفیس هفتگی سینمای ایران / بدون تاریخ بدون امضا در صدر

در آخرین ماه سال ۱۳۹۶ سری به باکس آفیس هفتگی سینمای ایران می‌زنیم تا ببینیم کدام فیلم‌های می‌توانند در فهرست پرفروش‌ترین‌های امسال قرار بگیرند. در ادامه فیلم مادری یکی از پرفروش‌ترین‌های هفته گذشته را معرفی می‌کنیم.

جدول فروش هفتگی سینمای ایران

رتبه نام فیلم هفته اکران تعداد سالن فروش هفتگی (میلیون تومان) مجموع فروش
۱ بدون تاریخ بدون امضا ۳ ۱۶۱ ۸۴۳,۵۹۱,۰۰۰ ۳,۵۹۴,۷۹۰,۰۰۰
۲ آینه بغل ۱۳ ۱۲۱ ۴۹۳,۲۴۲,۰۰۰ ۱۹,۸۴۶,۴۴۰,۰۰۰
۳ ما خیلی باحالیم ۴ ۱۰۹ ۲۴۱,۴۹۷,۰۰۰ ۱,۱۹۴,۷۲۹,۰۰۰
۴ اسرافیل ۳ ۵۹ ۱۷۴,۳۶۲,۰۰۰ ۴۶۷,۷۶۸,۰۰۰
۵ مادری ۱ ۴۷ ۱۱۱,۷۰۴,۰۰۰ ۲۱۰,۵۹۲,۰۰۰
۶ هاری ۳ ۵۲ ۶۷,۵۱۴,۰۰۰ ۲۹۲,۵۰۶,۰۰۰
۷ کمدی انسانی ۷ ۱۴ ۲۰,۰۹۲,۰۰۰ ۷۵۷,۸۹۲,۰۰۰
۸ عشقولانس ۸ ۳۸ ۱۷,۷۹۸,۰۰۰ ۱,۴۹۱,۲۱۷,۰۰۰
۹ افسانه گل آباد ۶ ۲۹ ۱۴,۶۴۴,۰۰۰ ۹۰,۱۳۶,۰۰۰
۱۰ دخترعمو و پسرعمو ۱۰ ۲۶ ۱۱,۸۳۲,۰۰۰ ۱,۵۳۰,۶۵۸,۰۰۰

 

آینه بغل پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما می‌شود؟

آینه بغل در سیزدهمین هفتۀ اکرانش در دومین رتبه جدول فروش قرار گرفت و با مجموع فروش ۱۹,۸۴۶,۴۴۰,۰۰۰ تومانی توانست از گشت ۲ سبقت بگیرد و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شود. این در حالی است که سازندگان این فیلم سعی دارند با ادامه اکران این فیلم قبل از بسته‌شدن پرونده اکران های ۹۶ این فیلم را در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینمای ایران و به جای نهنگ عنبر ۲ بنشانند.

بدون تاریخ بدون امضا هم با ادامه اکران موفق و قرار گرفتن در صدر جدول فروش هفتگی، در راه شکستن رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال ۹۶ است. این رتبه فعلاً در در اختیار رگ خواب است، اما با‌توجه‌به موفقیت گیشه بدون تاریخ بدون امضا می‌توان این فیلم را رقیب جدی رگ خواب دانست.

ما خیلی باحالیم و اسرافیل هم مانند باکس آفیس قبلی در پله‌های سوم و چهارم جدول فروش قرار دارند.

اما پنجمین فیلم پرفروش هفته گذشته مادری است که هفتۀ اول اکران خود را سپری می‌کند. مادری برای اولین بار در  بخش مسابقه سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

مادری

مادری روی پله پنجم جدول فروش

مادری اولین تجربۀ سینمایی بلند رقیه توکلی است که به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی جلوی دوربین رفته است. این فیلمساز هم در اولین تجربه سینمایی‌اش به زنان و حال و هوای زندگی زنانه پرداخته است تا به جمع فیلمسازان زنی بپیوندد که موضاعاتی حول‌و‌حوش زن بودن را به تصویر می‌کشند. آن‌چنان که از نام فیلم هم بر می‌آید این فیلم به مادر بودن می‌پردازد. فیلمساز سعی داشته است بدون استفاده از شعارهای زن‌دوستانه لطافت مادرانگی را به تصویر بکشد. یکی دیگر از موضوعاتی که در این فیلم به آن پرداخته می‌شود عشق‌های یک طرفه است که یکی از خط‌های اصلی فیلم را شکل می‌دهد. توکلی، مادری را در زادگاهش فیلمبرداری کرده و کوشیده است از معماری و فضای سنتی شهر در راستای داستانش بهره ببرد و لوکیشن‌های چشم‌نوازی را هم به مخاطب نشان بدهد.

مادری

داستان فیلم مادری

مادری داستان دو خواهر به نام‌های نگار و نواست که با یکدیگر در شهر یزد زندگی می‌کنند. نگار نقاش است و  جدا از همسرش زندگی می‌کند. او می‌خواهد برای برگزاری نمایشگاه نقاشی با استادش به خارج از کشور سفر کند و نوا که عشقی را از دست داده است در حسرت زندگی مشترکی مانند خواهرش است… این دو خواهر با مشکلاتی روبرو هستند که هر کدام سعی دارند به شیوه خودشان این مسائل را حل کنند.

بازیگران:
هومن سیدی، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی…

باید دید توکلی چقدر توانسته در روایتش از زندگی این دو خواهر به دور از شعارزدگی فیلم‌های سطحی زنانه عمل کند و قصه‌ای دغدغه‌مند، منطقی و منصفانه را به تصویر بکشد.

مادری

برای علاقمندان به بازی نازنین بیاتی فرصت خوبی است در کنار دیدن باز او در فیلم کمدی پرفروش آینه بغل به تماشای مهارت بازیگری او در به ایفای یک نقش درام بنشینند.

در باکس آفیس هفتگی سینمای ایران فیلم ما خیلی باحالیم در صدر قرار گرفت

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *