چطور با وجود کمبود وقت به ورزش کردن بپردازیم؟

اصلی‌ترین دلیلی که ورزش نمی‌کنید چیست؟ کمبود وقت؟! قطعاً همه ما سرمان شلوغ است و چندین کار را باهم اداره می‎کنیم و در زندگی چندین اولویت هم‌زمان داریم. در هرصورت به شما قول می‌دهیم که در همین لحظه که سرگرم خواندن این مقاله هستید، افرادی هستند که کمبود وقت دارند و در کنار تمام کارها ورزش می‌کنند. اگر بیشتر دقت کنید، قطعاً می‌بینید که زمان‌های خالی وجود دارد که می‌توانید برای خودتان صرف کنید.

تنها با اختصاص‌ چند دقیقه در طول روز به انجام ورزش می‌توانید سطح سلامتی و حال و انرژی خود را بهتر کنید. طبق مطالعاتی که بر روی افراد با فعالیت و تحرک کم صورت گرفت، مشخص شد بعد از اینکه آنها ورزش‌کردن را به برنامه روزانه خود اضافه نمودند و تنها ۱۵ دقیقه در روز ورزش کردند، حداقل ۱۴ درصد احتمال بروز مرگ ناگهانی در آنها کاهش یافته بود؛ البته این را به یاد داشته باشید که حتماً نیازی نیست داخل باشگاه ورزش کنید؛ بلکه در منزل، بدون وسیله ورزشی نیز می‌توانید با گرفتن برنامه ورزشی آنلاین ورزش کنید و به بهترین نتایج برسید.

نکاتی برای گنجاندن ورزش در زندگی

۱صبح‌ها زودتر بیدار شوید

خواب، یکی از عوامل مهم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن محسوب می‌شود؛ اما فقط کافی است ۳۰ دقیقه صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید تا کمبود وقت برای انجام ورزش صبحگاهی نداشته باشید. ورزش‌کردن در صبح، فواید بسیار زیادی دارد؛ علاوه‌بر افزایش سطح انرژی، با تنظیم اشتها از پرخوری در طول روز جلوگیری می‌کند. بسیاری از افراد ورزش‌کردن را به ظهر موکول می‌کنند که دیگر خسته هستند. بهترین راهکار، ورزش‌کردن در ساعات ابتدایی روز است.

۲زمان استفاده از رسانه‌ها را به حداقل برسانید

فقط برای چند روز مقدار ساعتی که صرف گشت و گذار در اینترنت، چک‌کردن تلگرام و تماشای تلویزیون می‌کنید را یادداشت کنید. قطعاً عدد به‌دست آمده شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در حالی‌که برای ورزش‌کردن تنها نیاز به ۱۰ یا ۱۵ دقیقه وقت آزاد دارید!

مطلب مرتبط: بهترین خوراکی‌های ارگانیک مخصوص ورزشکاران کدامند؟

۳تماشای تلویزیون را فعال‌تر کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای گنجاندن ورزش در فعالیت‌های روزانه، ورزش‌کردن روبه‌روی تلویزیون و در حین مشاهده سریال مورد علاقه‌تان است؛ مثلا می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون یا یک ساعت چک‌کردن تلگرام، حتماً ۲۰ دقیقه ورزش کنید.

۴پیاده‌روی را بیشتر کنید

یکی از بهترین راهکارهای گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود، پیاده‌روی است. اگر به محل کارتان نزدیک هستید، دوچرخه بخرید یا مثلاً یک ایستگاه مانده به محل کار یا مدرسه، از اتوبوس پیاده شوید و تا مدرسه و اداره قدم بزنید. حتی اگر با ماشین به محل کار رفتید بهترین شیوه ورزش این است که ماشین را کمی با فاصله پارک کرده و تا مقصدتان قدم بزنید.

۵ملاقات‌ها را با ورزش ترکیب کنید

زمانی را که صرف صحبت‌کردن با خانواده و دوستانتان هنگام غذاخوردن می‌کنید را کم کرده و با آنها برای پیاده‌روی داخل پارک بروید. می‌توانید با دوستانتان به باشگاه رفته یا بیرون از منزل فوتبال بازی کنید.

۶کارهای منزل را  تبدیل به ورزش کنید

هرچند که تمیز کردن منزل فعالیت چندان جذابی نیست، اما کاری است که همه ما حداقل هفته‌ای چند بار آن را انجام می‌دهیم. می‌توانید همین فعالیت‌ها را تبدیل به ورزش کنید، کافی است یک تایمر را تنظیم کرده و تصمیم بگیرید تا جایی‌که می‌توانید به‌سرعت، تمیزکردن را شروع کنید. تضمین می‌کنیم که اگر این کار را با سرعت زیاد انجام دهید، بدون شک عرق خواهید کرد. البته اگر می‌خواهید کارهای سبک‌تر را انجام دهید؛ بهترین راه‌حل، اضافه‌کردن تعدادی حرکت شنا و لانگز است.

همچنین بخوانید:

با این برنامه ورزشی در ۲ هفته اندامی متناسب پیدا کنید

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *