با ورزش جدید جامپ گا آشنا شوید! / ورزش ترکیبی یوگا با ترامپولین

با ورزش جدید جامپ گا آشنا شوید! / ورزش ترکیبی یوگا با ترامپولین

جامپ ‌گا یک ورزش کامل و جامع است که تمامی عضلات و قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند و با ترکیب تمرینات HIIT (اینتروال شدت بالا) و یوگا باعث شده تا در مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. این ورزش فقط پریدن روی ترامپولین نیست، بلکه ترکیبی از اسکوات و لانگز و بسیاری حرکات ترکیبی یوگا است.

با انجام این تمرینات در کمترین زمان نتیجه گرفته و به علت استفاده از ترامپولین، کمترین آسیبی به مفاصل و زانوهای شما وارد نخواهد شد. درست است که تمرینات کوتاه است، ولی به علت استفاده از تمرینات HIIT تا ساعت‌ها بعد از تمرین نیز کالری‌سوزی ادامه خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای این ورزش، تمرین با وزن بدن است و تنها با استفاده از یک ترامپولین ساده تا ۸۵ درصد فشار وارد شده به مفاصل، نسبت به زمانی‌که روی زمین ورزش می‌کنید، کاهش خواهد داشت. همچنین وقتی بر روی یک سطح انعطاف‌پذیر مثل ترامپولین ورزش می‌کنید، ورزش‌کردن نسبت به دویدن روی تردمیل یا هر سطح دیگری سخت‌تر و چالشی‌تر خواهد بود. کافی است ۱۰ دقیقه بر روی ترامپولین ورزش کنید تا بیش از ۱۰۰ کیلو کالری بسوزانید.

زمانی‌که مشغول پریدن بر روی ترامپولین هستید، با هربار پرش، چند ثانیه‌ای در حالت بی‌وزنی در هوا خواهید ماند که همین چند لحظه باعث می‌شود که نیروی گرانش زمین تبدیل به نیروی مخالف شده و به تمام سلول‌ها و عضلات بدنتان فشار یکسانی وارد شود. این یعنی با جامپ، تمامی عضلات بدن درگیر شده و با هر پرش قوی‌تر خواهید شد.

ترکیب یوگا و ترامپولین

بسیاری از افراد عادت کرده‌اند که ساعت‌های طولانی پشت میز رایانه بنشینند و قهوه بنوشند. این عادت مضر، باعث گرفتگی عضلات لگن، پاها و گردن شده و در طولانی‌مدت آسیب خواهد رساند. راه رهایی از این مشکل، انجام حرکات آسانا یوگا است.

شما به‌وسیله یک ترامپولین می‌توانید از فواید ورزش یوگا، بدون اهمیت‌داشتن سطح انعطاف‌پذیری، سن و یا وضعیت بدنی بهره ببرید. زمانی‌که بر روی ترامپولین قرار می‌گیرید، بسیاری از حرکاتی که قبلاً نمی‌توانستید انجام دهید را اکنون بر روی ترامپولین می‌توانید تمرین کنید.

کالری‌سوزی جامپ گا

 

میزان کالری‌سوزی بر روی ترامپولین کاملاً بستگی به وزن و مدت زمان انجام تمرین ورزشی‌ دارد. بیایید مقایسه‌ای انجام دهیم و با کمک آن میزان کالری‌سوزی را محاسبه کنیم؛ به‌عنوان مثال اگر شخصی ۷۵ کیلو وزن داشته باشد با ۳۰ دقیقه جاگینگ (آهسته دویدن) حدوداً ۱۷۵ کیلو کالری خواهد سوزاند. حال اگر همین فرد ۳۰ دقیقه ورزش جامپ گا انجام دهد این کالری‌سوزی برابر با ۲۰۵ کالری خواهد بود.

جامپ گا و شادابی

حتماً می‌دانید که عادت‌های بد به‌خاطر لذتی که در لحظه همراه دارند، اعتیاد آورند؛ چرا عادت‌های خوب نباید اعتیادآور باشند؟! ورزش جامپ گا نیز به‌خاطر لذت و شادابی که به ارمغان می‌آورد، اعتیادآور است و بعد از یکبار انجام این ورزش، هربار با اشتیاق به کلاس جامپ گا خواهید رفت.

امروزه، به فاصله نفس‌کشیدن، با ورزش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شویم که به کلی فضای اینترنت را پر کرده و همه به‌دنبال یادگیری آن هستند. این‌بار نوبت سبک جدیدی از ورزش یوگاست که با ورزش ترامپولین ترکیب شده است.

به گفته وین لیل، مخترع ورزش جدید با نام جامپ گا، این ورزش هیچ محدودیت سنی ندارد و حتی می‌توان گفت که جوان‌کننده است، یعنی با انجام ورزش جامپ گا چرخش عقربه‌های ساعت کاملاً برعکس خواهد شد و مانند فیلم بنجامین باتن هر لحظه جوان‌تر خواهید شد (وین لین معتقد است که با انجام این ورزش، بدنش ۲۰ سال از سن واقعی جوان‌تر مانده است).

هر جلسه تمرینی ورزش جامپ گا، دارای برنامه تمرینی کامل برای درگیرکردن کل بدن است؛ همچنین علاوه‌بر تناسب اندام، باعث افزایش سلامت قلبی، تعادل، انعطاف‌پذیری و قوی‌تر کردن عضلات خواهد شد. در اصل، همین که در حین انجام تمرینات باید روی ترامپولین پرش انجام دهید، باعث تحرک بیشتر شما شده و بدون اینکه احساس درد، ناراحتی یا خستگی داشته باشید، به هر سو حرکت خواهید کرد.

فواید ورزش جامپ گا

  • با این ورزش، تا ساعت‌ها بعد از تمرین، کالری‌سوزی خواهید داشت؛
  • مدت زمان تمرین ورزش جامپ گا، کوتاه بوده و دارای شدت بالایی است – انجام همه تمرینات، ۳۰ دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید؛
  • به‌سرعت، ضربان قلب و شدت تنفس را بالا برده و برای سلامت قلبی ـ عروقی مناسب است؛
  • افزایش تمرکز، انعطاف‌پذیری و هماهنگی عضلات بدن.

همچنین بخوانید:

ورزش بتل روپ battle rope چیست و چگونه انجام می شود؟

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید




One thought on “با ورزش جدید جامپ گا آشنا شوید! / ورزش ترکیبی یوگا با ترامپولین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *