هترین تغذیه برای لاغری شکم

ورزش‌کردن و خوردنِ مواد غذایی سالم، تضمینی‌ترین راه برای لاغری شکم و کاهش وزن است. همه افراد دوست دارند اندامی متناسب داشته باشند، کمر باریک و شکمی صاف، زیبایی اندام را چند برابر می‌کند. برای برخورداری از اندامی زیبا و لاغری شکم باید مواردی را رعایت کنید. شما می‌توانید در کنار رژیم غذایی و برنامه ورزشی‌تان، از راهکارهای ساده‌‌ای که برای لاغری شکم توصیه شده استفاده کنید تا هرچه سریع‌تر به اندام ایده‌آل خود برسید.

چای ویژه سوخت‌وساز درست کنید

اگر با خواص زنجبیل آشنایی داشته باشید، احتمالاً درباره زنجبیل و لاغری هم چیزهایی می‌دانید. سیستم گوارشیِ تنبل، سوخت‌وساز پایینی دارد. پس صبح خود را با یک لیوان چای زنجبیل شروع کنید. این نوشیدنی سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و از بین‌بردنِ اشتها برای نمک و شکر می‌شود. نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده را همراه با یک لیوان آب بجوشایند و با چای کیسه‌ای مورد علاقه خود میل کنید.

پتاسیم بیشتری مصرف کنید

مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند موز و سیب‌زمینی منجربه تخلیه آب اضافه از بدن می‌شود. فراموش نکنید زمانی‌که تعادل سدیم و پتاسیم در بدن به‌هم می‌خورد، مایعات اضافی در بدن انباشته می‌شوند. اگر سدیم بیش‌ازحد طبیعی باشد، آب در بدن انباشته می‌شود. سیب‌زمینی متوسط پخته شده با پوست، موز، انبه، اسفناج، و پرتقال را به رژیم غذایی‌تان به میزان کافی اضافه کنید.

موز سرشار از پتاسیم است که به کنترل مایعات در بدن و لاغری شکم کمک می‌کند (اگر با مضرات کمبود پتاسیم آشنا باشید، حتماً خوردنِ این موز را جدی می‌گیرید).

مصرف سدیم را کاهش دهید

سدیم عاملی برای تجمع آب در بدن و افزایش حجم شکم است. یادتان باشد که بدن ما روزانه به بیش از ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم نیاز ندارد. مصرف غذاهای شور را کاهش دهید و در هنگام خرید بسته‌های غذایی به میزان سدیم روی آن‌ها دقت کنید تا شاهد لاغری شکم خود باشید.

به اندازه کافی مایعات بنوشید

مصرف کافی مایعات، دفع مواد زائد از روده‌ها را تسریع می‌کند و از یبوست جلوگیری می٬کند. در صورت عدم مصرف مایعات کافی، نتیجه لازم را در کاهش حجم شکمتان دریافت نخواهید کرد. پس روزانه حداقل ۸ لیوان آب یا سایر مایعات مفید (مانند آب سبزیجات) بنوشید.

آب فقط حجم معده را پر کرده و عاری از کالری است، همچنین باعث می‌شود سوخت‌وساز بدنتان در حرکت باشد. اضافه‌کردن لیمو به لیوان آب سرعت سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد.

پروبیوتیک‌ بیشتری مصرف کنید

عدم تعادل در باکتری‌های مفید روده منجربه بروز نفخ و بزرگ‌ترشدنِ حجم شکم می‌شود. مصرف لبنیات حاوی پروبیوتیک یا باکتری‌های مفید برای روده، می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. پروبیوتیک‌ها منجربه افزایش حرکات روده و از بین رفتنِ یبوست می‌شوند.

فیبر بیشتری مصرف کنید

نفخ و به همراه آن ابتلا به یبوست، باعث افزایش حجم شکم می‌شود. یک راه برای از بین‌بردنِ این عارضه، مصرف بیشتر فیبر از طریق رژیم غذایی است. فیبر منجربه تخلیه مواد زائد از شکم می‌شود. فیبرهای محلول و نامحلول که در پسیلیوم و سبوس یافت می‌شوند، وارد روده بزرگ شده و سرعت دفع را افزایش می‌دهند. فیبر موجود در تمشک از یبوست که باعث بزرگ‌شدن شکمتان مانند یک بالون می‌شود، جلوگیری می‌کند.فواید شگفت انگیز فیبر برای سلامتی!

نوشابه را از قلم بیندازید

نوشابه مملو از کالری است. این نوشیدنیِ پرطرفدار، سطح کورتیزول (هورمون استرس که به ذخیره‌شدنِ چربی در شکم کمک می‌کند) را بالا می‌برد.

میوه پخته میل کنید

درست است که باید به میزان کافی میوه و سبزی بخورید، اما مصرف بیش‌ازحد این مواد مفید به‌صورت خام، منجربه متورم‌شدنِ معده می‌شود. برای رفع این مشکل، میوه و سبزی را به صورت پخته و بخارپز را در چند وعده مصرف کنید.

زود به‌سراغ شام بروید

روزه‌داری یکی از رازهای لاغری شکم و تناسب اندام افراد مشهور و مدل‌هاست، اما برای کسانی‌که می‌خواهند از زندگی خود لذت ببرند، راه آسان نیست اما رازی وجود دارد:

هر شب موقع خواب روزه بگیرید. هر چقدر بتوانید این بازه‌ زمانی را افزایش بدهید کالری کمتری هم مصرف می‌کنید و بدن نیز زمان بیشتری برای درمان خود دارد. چون عمل گوارش نیازمند صرف انرژی است.

بعد از ساعت ۸ شب دیگر چیزی نخورید و به سیستم گوارش خود استراحت بدهید.

چای سبز را جایگزین قهوه کنید

راه شگفت‌انگیز دیگر برای لاغری شکم، نشویدن چای سبز است. این نوع چای سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و به کبد در سوختن چربی‌ها کمک می‌کند؛ پس چای سبز را جایگزین قهوه کنید.

تا حد مجاز از ادویه‌ها استفاده کنید

ادویه‌هایی مانند زردچوبه، به دلیل وجود کورکومین در آن، منجربه کاهش التهاب در بدن می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده که کورکومین سرعت متابولیسم را بالا می‌برد.

از کدو سبز لذت ببرید

کدو یکی از سبزیجات بسیار و سالم و مغذی و غنی از فیبر است؛ همچنین اثر خنک‌کننده بر روی معده دارد. وجود فیبر می‌تواند ساعت‌ها انرژیِ بدنتان را تأمین کند. با گنجاندن کدو و آب این سبزی مفید در رژیم غذایی خود، دیگر نگران چربیِ دور شکم و پهلوی خود نباشید.

در مصرف سرکه سیب زیاده‌روی نکنید

سرکه سیب هم یکی دیگر از موادی است که می‌تواند چربی دور شکم و پهلو را از بین ببرد. این سرکه را با مقداری آب مخلوط کنید و بنوشید. این ماده هضم را بهبود بخشیده و همچنین کمک می‌کند تا از کلسترول بد در امان باشید. سرکه سیب سوخت‌وساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش می‌دهد. بنابراین آن را از قلم نیندازید.

نکته: در مصرف سرکه سیب به‌هیچ‌وجه زیاده‌روی نکنید.

از فواید کرفس جا نمانید

کرفس دارای کالری خیلی کم و غنی از فیبر و مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم است که در لاغری شکم و سوزاندن چربی‌ها می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. قبل از وعده‌های غذایی، نصف لیوان آب کرفس را گرفته و نوش جان کنید؛ همچنین می‌توانید آن را به سالاد و سوپ اضافه کنید. این گیاه علاوه‌بر چربی‌سوزی، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان را کاهش می‌دهد، بنابراین از آن برای داشتن بدنی سالم‌تر استفاده کنید.

زغال اخته نوش جان کنید

ذغال اخته به‌خاطر طعم خاصی که دارد خیلی از افراد از آن استفاده نمی‌کنند. این میوه دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و ویتامین C بوده که به چربی‌سوزی و لاغری شکم کمک می‌کند. آب زغال اخته یک چربی‌سوز مؤثر است.

ترکیب شگفت‌انگیز لیمو و عسل را فراموش نکنید

یکی از راه‌های خانگی برای لاغری شکم استفاده از لیمو و عسل است. آب چند عدد لیموی تازه را گرفته و به همراه یک قاشق عسل و مقداری آب با هم ترکیب کنید. این معجون را صبح زود با معده خالی نوش جان کنید. این نوشیدنی حرکات روده را تنظیم کرده و پوستتان را روشن و شفاف می‌کند.

نتیجه‌گیری

چربی شکم نه‌تنها باعث بروز برخی بیماری‌ها می‌شود، بلکه ظاهری زشت به اندام می‌دهد. برای لاغری شکم و از بین‌بردن چربی باید، در کنار راهکارهای گفته شده، حواستان به رژیم غذایی روزانه و انجام تمرینات برنامه ورزشی‌تان باشد.

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *