Starlink Battle for Atlas

Starlink Battle for Atlas از اکثر بازی‌های یوبیسافت دنیای بزرگ‌تری دارد

به نظر می‌رسد که عنوان Starlink Battle for Atlas یک بازی تازه و متفاوت از یوبیسافت باشد. این شرکت معمولا دست به ساخت بازی‌های AAA با بودجه‌های بسیار هنگفت می‌زند که اکثر آن‌ها دارای دنیایی جهان آزاد هستند و المان‌های نقش آفرینی (RPG) در آن‌ها به کار رفته که یک حالت GaaS و یا حالت مولتی پلیر به صورت خاص در آن‌ها به کار گرفته می‌شود. Starlink هم یک بازی ماجراجویی فضایی است که از جلوه‌های بصری و گرافیکی خیره کننده‌ای بهره می‌برد و ویژگی‌های زیادی را با هم ادغام می‌کند. با روژان در ادامه همراه شوید.

به هر حال یوبیسافت در سال‌های اخیر توانسته آی‌پی‌های متنوع و بسیار خوبی خلق کند که از این جمله می‌توان به همین Starlink و یا حتی سری Watch Dogs اشاره کرد که قطعا آینده درخشان‌تر در انتظار آن‌ها است.

لازم به ذکر است که فقط به خاطر این که این بازی تصویر گرایی واقع گرایانه را مد نظر قرار نداده، دلیل نمی‌شود که از سایر بازی‌های یوبیسافت از این نظر چیزی کم داشته باشد و نتواند با سایر بازی‌های این شرکت از نظر جلوه‌های بصری و گرافیکی رقابت نکند و یا حتی از نظر وسعت و اندازه چیزی از آن‌ها کم‌تر داشته باشد و دچار نقض در این زمینه باشد. علاوه بر داشتن جلوه‌های بصری و گرافیکی منحصر به فرد، این بازی از دنیای بسیار وسیعی هم بهره می‌برد. در واقع جس نپ (Jesse Knapp)، طراح ارشد بازی Starlink Battle for Atlas  در مصاحبه‌ ای با Gadgets 360 اظهار کرد که در واقع دنیای این بازی از اکثر بازی‌های جهان آزادی که تا به حال یوبیسافت به انتشار رسانده، بزرگ‌تر است. وی در این زمینه گفت:

از نظر اندازه بزرگی Starlink، اندازه کلی آن از اکثر بازی‌های جهان آزادی که تا به حال یوبیسافت ساخته، بزرگ تر است. فضا بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بزرگ است.

جس نپ در ادامه صحبت‌های خود افزود:

این یکی از چیزهایی بود که ما خیلی زود یاد گرفتیم. یکی از چیزهایی که ما همیشه در [پروسه ساخت] Starlink به آن توجه می‌کردیم، این بود که در طی یک زمان مناسب چطور بین صحت و اعتبار و واقعی بودن تعادل ایجاد کنیم که در انجام یک بازی سرگرم کننده بدان نیاز است.

به عقیده وی یکی از راه‌هایی که توسعه دهندگان این کار را می‌توانند انجام دهند، از طریق حفظ کردن یک درجه از مقیاس است در حالی که هم به بازی‌بازان چیز جالبی داده می‌شود که آن‌ها را با بازی درگیر کند و هم چیزی که به طور مکرر وقفه داشته باشد. جس نپ در این زمینه گفت:

ما به مقیاس توجه زیادی کردیم، فاصله بین سیاره‌ها، اندازه این سیاره‌ها و ما واقعا تلاش کردیم که تعادل واقعی را برای این بازی پیدا کنیم. تا این حس را در شما به وجود بیاوریم که حس کنید به اندازه کافی همه چیز بزرگ است تا در این تجربه از خود بی‌خود شوید و از بابت مقیاس نگرانی زیادی نداشته باشید و این که همه چیز به اندازه‌ای کوچک نباشد که بخواهید برای مقیاس و اندازه چیزی در این بازی نگران باشید چون همیشه کارهایی برای انجام دادن وجود دارد و همینطور چیزهای جالبی که می‌توان با آن‌ها در تعامل بود.

این صحبت‌ها به اندازه کافی دلگرم کننده است و برای همه ما راضی کننده. این بازی به طور کلی بسیار با حال به نظر می‌رسد. اما با توجه به این که دوره زمانی عرضه این بازی بسیار شلوغ است و پر است از بازی‌های کوچک و بزرگ که بعضی‌ها حتی پس از سال‌ها انتظار عرضه می‌شوند، مشخص نیست که این بازی در زمان عرضه‌ خود چگونه عمل کند و چطور از پس رقیبان سرسخت خود بربیاید. عنوان Starlink: Battle for Atlas در تاریخ ۲۴ مهر برابر با ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ به انتشار خواهد رسید.

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *