۲ روش طرز تهیه سالاد کاهو فرانسوی

سالاد کاهو فرانسوی با چند روش تهیه می‌شود. در حالت کلی پایه همه آن‌ها کاهو است که با طعم دهنده‌هایی مانند سرکه، آبلیمو و روغن زیتون مزه دار می‌گردد. در ادامه دو روش برای تهیه این سالاد شرح داده می‌شود. با ما همراه شوید.

سالاد‌ها یکی از از اجزای مهم سفره هستند. گاهی سالاد را به عنوان پیش غذا و گاهی آن را همراه با غذا سرو می‌کنیم. معمولا غذا‌هایی که همراه با غذا سرو می‌شوند، نباید سنگین باشند، اما سالاد‌هایی که به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، کمی مواد غذایی غنی‌تری مانند گوشت، ژامبون، لوبیا و غیره دارند. سالاد کاهو فرانسوی یکی از سالاد‌های معروف و محبوب است که به چند طریق تهیه می‌شود. در ادامه دو روش برای طرز تهیه این سالاد را شرح می‌دهیم که بیشتر با ذائقه ایرانی هماهنگی دارند. اولین روش بیشتر برای کنار غذا و دومی به عنوان پیش غذا استفاده می‌شود.

روش اول: طرز تهیه سالاد کاهو فرانسوی

به منظور تهیه این سالاد برای یک الی دو نفر، به ۱۵ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، احتیاج خواهید داشت.

مواد لازم
کاهو خرده شده دو لیوان
اسفناج خرده شده نصف فنجان
پیازچه خرد شده یک قاشق غذاخوری
ترخون خرد شده یک قاشق چایخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
سرکه باالزامیک نصف قاشق غذاخوری
نمک دریا و فلفل سیاه به میزان لازم

 

نکته: در دستور تهیه این سالاد از پنیری به بنام پنیر بری (Brie) نیز استفاده‌ می‌شود که در ایران تولید نشده و در دسترس نیست.

سالاد کاهو فرانسوی
دستور تهیه

  1. کاهو، اسفناج، پیازچه و ترخون را با یکدیگر مخلوط کنید. سعی کنید بیش از مقدار یاد شده از ترخون استفاده نکنید، این سبزی بیشتر برای طعم دادن به سالاد استفاده می‌شود.
  2. اکنون نمک و فلفل سیاه را اضافه نمایید.
  3. روغن زیتون و سرکه بالزامیک را نیز به سالاد اضافه کنید و بهم بزنید تا تمام مواد سالاد مزه دار شوند.

 

روش دوم: طرز تهیه سالاد کاهو فرانسوی با گوشت

به منظور تهیه این کیک برای سه الی چهار نفر، به یک و نیم الی دو ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز دارید.

مواد لازم
گوشت گاو یا گوساله پخته شده ۷۰ الی ۱۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
کاهو یک عدد
پیاز متوسط یک عدد
تخم مرغ یک عدد
گوجه فرنگی یک عدد
اوبیا سبز پخته ۷۰ گرم
نمک، روغن زیتون و آبلیمو به میزان لازم

چند نکته:

  • به جای آبلیمو می‌توانید از سرکه نیز استفاده کنید.
  • در صورت تمایل به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ نیز می‌توانید استفاده نمایید.

 

سالاد کاهو فرانسوی با گوشت

 

دستور تهیه

  1. ابتدا سیب زمینی و تخم مرغ را آپز کنید.
  2. سیب زمینی‌ها را نگینی خرد نمایید.
  3. تخم مرغ را نیز برش بزنید.
  4. لوبیا سبز پخته را نیز خرد کنید.
  5. گوشت را ریش ریش نمایید و در آبلیو به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا مزه دار شود.
  6. پیاز را حقه‌ای نازک خرد کنید.
  7. کاهو و گوجه فرنگی را نیز خرد نمایید.
  8. اکنون تمام مواد به جز تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید. هنگام مخلوط کردن سالاد توجه داشته باشید که سیب‌زمینی‌ها له نشوند.
  9. روغن زیتون، نمک و سرکه را با یکدیگر مخلوط کرده و به سالاد اضافه نمایید. اندکی بهم بزنید تا تمام سالاد مزه دار شود.
  10. برش‌های تخم مرغ آبپز را روی سالاد بچینید و مقداری از سس را نیز روی تخم مرغ‌ها بریزید. اینکار را با دقت انجام دهید، زیرا تخم مرغ آبپز بافت نرمی دارد و به سرعت از هم می‌پاشد.

از آنجا که این سالاد همراه با گوشت و لوبیا است، می‌توانید آن را به عنوان پیش غذا نیز سرو کنید. 

طرز تهیه سالاد کاهو فرانسوی

فیبر یک کربوهیدرات قابل هضم است که در غذا‌هایی مانند لوبیا، سبزیجات، نخودفرنگی و … یافت می‌شود. فیبر به باکتری‌های مفید موجود در روده کمک بسیاری می‌کند. از آنجا که باکتری‌های مفید موجود در روده زنده هستند و برای حفظ سلامتی بدن نیز حضور آن‌ها ضروری است، باید مواد غذایی استفاده کنیم که به حیات آن‌ها کمک کنند. فیبر انواع مختلفی دارد و برخی از آن‌ها در بدن جذب نشده و به مصرف این باکتری‌ها می‌رسند. به علاوه فیبر ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می‌دهد. فیبر‌ها به دو دسته  محلول و غیرمحلول تقسیم می‌شوند. بعضی از تحقیقات حاکی از آن است که فیبر‌های محلول به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین بعضی از انواع فیبر، سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهند و از این نظر کمک بسیاری به سلامتی ما می‌کنند.

با توجه به خواص بسیار فیبر، سعی کنید سبزیجات را در برنامه غذایی خود جای دهید، تا به این ترتیب فیبر وارد رژیم غذایی شما شود. این سالادهای فرانسوی می‌توانید با طعم متفاوتی که ایجاد می‌کند، شما را به استفاده بیشتر از سبزیجات ترغیب کند. همانطور که گفته شد سبزیجات دارای فیبر هستند و این ماده غذایی برای سلامتی بدن بسیار متفاوت است. اگر کودکان شما تمایل چندانی به میل کردن سالاد ندارند، می‌توانید با تهیه سالاد‌های متنوعی که از سس‌هایی با مواد نگهدارنده در آن‌ها استفاده نمی‌شود، آن‌ها را به خوردن این سبزیجات عادت دهید. انواع مختلفی از سالادها وجود دارند که طرز تهیه آسانی داشته و در زمانی اندک قابل تهیه هستند و شما به کمک آنها می توانید حجم فیبر وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید.

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *