توسعه دهندگان Life is Strange درمورد پایان‌های مختلف بازی صحبت می‌کنند

پیش از این که متن خبر را در اختیار شما قرار دهم لازم به تذکر است که بگویم در ادامه این مطلب شاهد لو رفتن کامل پایان این بازی خواهید بود. بنابراین اگر هنوز موفق به تجربه Life is Strange نشده‌اید و یا در میانه آن قرار دارید، همین الان این صفحه را ترک کنید. اما اگر کنجکاو هستید که پایان این بازی را بدانید و صحبت‌های توسعه دهندگانش را در این مورد بخوانید، عواقب آن بر عهده خودتان خواهد بود. با ما همراه شوید.

نسخه اولیه بازی Life is Strange با دو انتخاب سرنوشت ساز به پایان رسید که Max باید یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کرد. یکی از آن‌ها طوفان وحشتناکی که به راه افتاده و تهدید بزرگی برای Arcadia Bay است که می‌تواند به راحتی آن را و هر کس دیگری که در آن هست را نابود کند، رو به رو شود که نتیجه مداخله او در زمان است. Max باید تصمیم بگیرد که آیا تمام مداخله‌های خود در زمان را لغو کند که یعنی باید نجات زندگی بهترین دوستش، Chloe را هم لغو کند. او باید تصمیم بگیرد که یا مانع از مُردن بهترین دوستش شود و یا در ادامه Arcadia Bay و تمام ساکنینش را نجات دهد. مردم شهر یا بهترین دوست، انتخاب شما کدام است؟

این واقعا انتخاب سخت و دلهره آوری است و معلوم نیست کدام یک از این تصمیم‌ها، درست است. Max یک دختر مهربان با قلبی ساده و پاک است که قطعا اجازه نمی‌دهد عده زیادی از مردم از بین بروند اما او در گذشته ساختار واقعیت را برای نجات دوستش تغییر داده است و این بار هم نمی‌تواند به سادگی از او بگذرد. کدام تصمیم درست است؟ آیا هیچ تصمیم قطعی و از پیش معلوم شده‌ای وجود دارد که نشان دهد کدام یک درست است؟ طبق چیزی که استودیوی این بازی یعنی دونتناد (Dontnod)، یعنی همان کارکنانی که این بازی را برای ما ساخته‌اند اعلام کرده، خیر، چنین چیزی وجود ندارد. در این رابطه فلیپ باچلر (Philip Bachelor)، کارگردان صوتی استودیوی Dontnod اظهار کرده است که:

من هم یک بازی‌باز هستم. من بازی‌های زیادی انجام می‌دهم. این که یکی از این تصمیم‌ها درست باشد، من را هم ناراحت می‌کند. مثل این است که به شما بگویند “هی رفیق تو تصمیمی گرفتی اما این تصمیم اشتباه بود”. احساس بدی به من دست می‌دهد چون چیزی که در مورد این بازی دلهره آور است، انتخابی است که در پایان آن وجود دارد.

نویسنده Life is Strange، کریستین دیواین (Christian Divine) هم با فلیپ باچلر موافق است. وی در این رابطه گفت:

کل بازی ساخته شد که ما به این صحنه برسیم. نکته بازی این است که آن نتیجه گیری خطی حاصل نشود. این تصمیمی است که در کتاب ماجراجویی خود شماست. می‌توانید بپرسید که کدام یک انتخاب اصلی است، اما این روش در کتاب ماجراجویی جذابی که خودتان آن را نوشته‌اید عملی نخواهد بود.

دیدن این که استودیوی دونتناد قصد ندارد هیچ یک از این انتخاب‌ها را انتخاب اصلی قرار دهد و بداند، بسیار خوب است، خصوصا با وجود این موضوع که شنیده‌ایم کتاب مصور Life is Strange قرار است بر اساس نجات دادن Chloe و پایان یافتن داستان، بدین گونه روایت شود چون نجات وی پایه و اساس این کتاب مصور است بنابراین کسانی که نجات ارکدیا بی را انتخاب کرده‌اند هم چیزی را از دست نخواهند داد و از انتخاب خود ناراحت و ناامید نخواهند شد. استودیوی دونتناد هم در این زمینه گفته و تاکید داشته که نجات Chloe در کتاب مصور این بازی هم تصمیم اصلی نیست و فقط اساس داستان آن را تشکیل می‌دهد، نه چیز دیگر.

Life is Strange در حال حاضر برای پلتفرم‌های زیادی مثل پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳، اکس باکس وان، اکس باکس ۳۶۰، سیستم عامل اندروید و همینطور سیستم عامل iOS در دسترس قرار دارد و اولین قسمت از نسخه دوم آن هم که قرار است داستان دو برادر را روایت کند، به‌زودی عرضه خواهد شد.

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *