عنوان Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران در دست ساخت است

شرکت کپکام اعلام کرده است که عنوان Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرافداران متولد شده است. بالاخره پس از مدت‌ ها انتظار شاهد رونمایی از عنوان Devil May Cry 5 در رویداد E3 2018  بودیم. عنوانی که به گفته سازندگان تنها دلیل ساخت آن درخواست‌ طرفداران برای عرضه‌‌ یک عنوان کلاسیک بوده است. با ما همراه شوید.

به تازگی استوارت ترنر مدیرعامل بخش اروپا کپکام  و آنتوان مولنت مدیر بازار‍‌یابی این استودیو در طی مصاحبه‌ای با وبسایت GamesIndustry به صحبت در مورد عنوان Devil May Cry 5 پرداخته‌اند.

بنابر گفته آنتوان مولنت اگرچه ریبوت این مجموعه یعنی عنوان DMC: Devil May Cry استودیوNinja Theory عنوان خوبی بود، اما برخی از طرفداران از آن ناامید شدند. بنابراین تیم توسعه ‌دهنده تصمیم گرفت که به ریشه‌ های این سری بازگردد. آنتوان مولنت در این مورد توضیح داد:

آخرین نسخه عرضه شده عنوان بسیار خوبی بود، اما عده‌ای از طرفداران به دلیل اینکه این نسخه دنباله مستقیم بر سری نبود و البته به علت بعضی از مشکلات، طرافداران از عرضه آن ناراضی بودند. به همین خاطر، تیم توسعه ‌دهنده از خود پرسید که نسخه بعد این مجموعه چگونه خواهد بود؟ این تیم متوجه شد که جامعه‌ کاربران خواهان ارتباط مستقیم عنوان Devil May Cry 5  با نسخه‌ های اول، دوم و سوم هستند و اینگونه بود که این عنوان متولد شد.

در حالی که در نسل حاضر شاهد تجدید نظر‌ در برخی از عناوین سبک هک اند اسلش هستیم، اما بنابر درخواست طرفداران، عنوان Devil May Cry 5  به همان شیوه کلاسیک در حال توسعه است.

ما می‌توانیم در مورد این موضوع که آیا طرفداران هنوز هم خواهان عرضه این سبک به همان شیوه هستند، بحث کنیم… موضوعی که  تصمیم‌گیری در مورد آن سخت خواهد بود. این پروژه به دلیل خواست طرفداران متولد شده است.

بنابر گفته آقای ترنر در حالی که تیم سازنده به بازخورد‌های طرفداران گوش می‌دهد، اما قصد ندارد تا تمام آن درخواست‌ها را به بازی نهایی اضافه کند. شرکت کپکام قصد دارد تا عنوانی کلاسیک از این مجموعه را به طرفداران خودت بدهد و البته درخواست های آنها را نیز تا حد امکان پاسخ دهد.

منصفانه است که بگوییم ما به مخاطبان و بازخورد‌های که از آن‌ها دریافت می‌کنیم بسیار اهمیت می‌دهیم. ما اخیرا داستان‌هایی ناگوار از تسلیم استودیو‌ها به درخواست افراد مختلف در سطح اینترنت را دیده‌ایم. ما نمی‌توانیم تا آن حد از این بخش دفاع کنیم. اما قطعا اصلی مبنی بر احترام به نظر مخاطبان در سر تا سر شرکت وجود دارد.

عنوان DMC  یک مثال بارز از این موضوع است. طرفداران از آن راضی نبودند، پس ما مسیر متفاوتی را در پیش گرفتیم. این بخشی از کسب و کار ما است، ما هنوز هم باید آن را به فروش برسانیم. ما می‌خواهیم که حق انتخاب را به طرفداران بدهیم و از آن‌ حمایت کنیم، اما این موضوع باید منطقی باشد. بنابراین ما با منطق آن را انجام می‌دهیم. می‌توان گفت ما خیلی به درخواست‌های افراطی برخی از طرفداران گوش نمی‌کنیم.

در واقع ترنر اعلام کرد که در صورت هم‌خوانی نداشتن پروژه با شرایط کاری، روند توسعه آن هیچگاه شروع نمی‌شد. اما با این حال عنوان Devil May Cry 5 در تلاش است تا بسیاری از طرفداران سری را راضی نگه دارد.

این پروژه اگر با شرایط معقول و منطقی کسب و کار همخوانی نداشت، هیچگاه متولد نمی‌شد. ما به ندرت پیش ‌بینی‌های دیوانه‌ وار در مورد بازی‌های خود انجام می‌دهیم. عنوان DMC 5  طرفداران خود را که تعداد آنها کم هم نیست راضی نگه داشته است.

به نظر می‌رسد که شرکت کپکام قصد دارد تا با ارائه یک عنوان کلاسیک به درخواست طرفداران احترام بگذارد. اما در عین حال سعی دارد تا بدون توجه به درخواست ‌های نامعقول برخی از طرفداران، به ساخت بازی مد نظر خود ادامه دهد.

هر روز شاهد انتشار جزئیاتی بیشتری از عنوان Devil May Cry 5 هستیم، جزییاتی که خبر از عنوانی فوق‌العاده می‌دهند. چندی پیش در خبری هیدیکی ایتسونو، کارگردان این عنوان از داستان عاطفی این نسخه سخن گفت، داستانی که به گفته او باعث گریه بسیاری از طرفداران خواهد شد. همچنین بنابر گفته او، در طول داستان، بازیکنان عاشق شخصیت جدید بازی با نام Nico خواهند شد؛ شخصیتی که قرار است دست های خاص مکانیکی نرو را طراحی کند. از سوی دیگر، مدتی پیش، جزئیاتی از نرخ فریم، موسیقی متن و… این عنوان منتشر شد.

عنوان Devil May Cry 5 تا قبل از پایان ماه مارس یعنی در فصل بهار سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های  ایکس‌ باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه ‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد و همچنین در نمایشگاه Gamescom این عنوان قابل تجربه خواهد بود. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *