طرز تهیه رولت خرما مجلسی رژیمی

در این قسمت طرز تهیه رولت خرما مجلسی که بدون شکر و رژیمی است را به شما آموزش می دهیم. این رولت برای افرادی که رژیم دارند خیلی مناسب است. با ما همراه شوید.

طرز تهیه رولت خرما مجلسی رژیمی

مواد لازم برای رولت مجلسی :

خرما ۵۰۰ گرم / ارده نصف پیمانه / آرد گندم ۲ قاشق چایخوری / گردو خرد شده ۱ پیمانه / مقداری کنجد برای تزیین

طرز تهیه رولت خرما مجلسی :

در ابتدا هسته خرما را جدا می کنیم و بر روی حرارت میگذاریم تا نرم شود. در یک ظرف جداگانه آرد گندم را بو داده می کنیم و ارده را اضافه می کنیم  بعد از ۲ دقیقه تفت می دهد و شعله را خاموش می کنیم.

حال خرما را با مخلوط آرد و ارده ترکیب می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد به خورد هم بروند، خرما را بر روی پلاستیک با وردنه پهن می کنیم و لای آن گردو قرار می دهیم و رول می کنیم و برای چند ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا راحت بر بخورد. رولت ها را با فاصله یک سانتی متری برش بزنید و در کپسول مافین سرو کنید.

سایر نکات:

بذا اینکه رولت خرما به تمیزی برش بخورد از چاقو اره ای استفاده کنید و آن را کمی روغنی کنید.

برای وسط رولت به جای استفاده از خرما می توانید از سایر مغزها استفاده کنید و برای تزیین می توانید از پودر نارگیل، ترافل، پودر پسته یا حتی شکلات رنده شده و کنجد استفاده کنید.

مقدار ارده و ارد سلیقه ای است اگر می خواهید طعم ارده بیشتر حس شود می توانید مقدار آن را بیشتر کنید.

منبع




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *