MG 360 با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان در راه بازار ایران

MG 360 با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان در راه بازار ایران

برخلاف پیش بینی ها خودروسازان چینی خیال ندارند که بازار ایران را به راحتی به رقبا واگذار کنند و حتی با توجه به سنگین شدن رقابت درون سیستمی و بازگشت مجدد خودروهای پژو و رنو برای ادامه حضور در بلند مدت تلاش می کنند.

در آخرین تحولات چینی ایرانی بازار خودرو، شرکتی به نام صنعت خودرو آذربایجان قرار است با استفاده از ظرفیت طرفین ایرانی و چینی خودروهای MG را در کشورمان مونتاژ و راهی بازار کند.

با سرمایه گذاری ۵۰ – ۵۰ طرفین، خط تولید سایک – ام جی در تبریز به زودی شروع به فعالیت می کند و طبق اطلاعات منتشر شده، تولید خودرو رووِ ۳۶۰ با نام MG 360 در خطوط تولید شرکت MG PARS MOTOR آغاز خواهد شد.

خودرو های MG و سایک شباهت بسیاری به هم دارند و در واقع محصولاتی یکسان با برند های متفاوت به حساب می آیند، چرا که این روزها مالکیت برند انگلیسی MG در اختیار سایک چین قرار دارد.

رووِ ۳۶۰ یک موتور ۱٫۵ لیتری با توان ۱۰۷ اسب و یک موتور ۱٫۴ لیتری توربو با توان ۱۳۸ اسب بخار روانه بازار می شود.

تفاوت مشخصات فنی رووِ ۳۶۰ با MG350 که توسط مدیا موتور با قیمت حدود ۸۰ میلیون به ایران وارد می شد را می توان افزوده شدن امکان انتخاب گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آن دانست ولی در نسخه های ۱٫۵ لیتری معمولی (بدون توربو) و مجهز به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، هیچ فرقی بین MG 350 و MG 360 وجود ندارد.

با این حال در واقع مدل ۳۶۰ در دسته بندی سایک موتور، نسل بعدی از MG 350 به حساب می آید که به عنوان خودرویی کم استهلاک و کم حاشیه شهرت یافته بود.

به گفته مدیران ام جی موتور پارس، احتمال عرضه نسخه توربو MG 360 نیز وجود دارد که اتفاقا از نظر مشخصات فنی، قدرت و گشتاور دقیقا مشابه خودرو MG GT به نظر می رسد که چندی پیش معرفی شد.

هرچند با توجه به قیمت MG GT (حدود ۱۱۵ میلیون تومان) پیش بینی تحقق پیدا کردن رقم کمتر از ۷۰ میلیون تومان برای نسخه توربو MG 360 بسیار دشوار به نظر می رسد، اما در عوض عرضه مدل اتمسفریک (فاقد توربو) با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون و با توجه به سطح قیمت گذاری دور رقبا دور از ذهن نخواهد بود.

به هر حال این مدل علاوه بر چانگان ایدو که شاید سال آینده توسط سایپا مونتاژ شود، رقیب مستقیمی برای چری آریزو ۵، جک J5 اتوماتیک و بسترن B50 خواهد بود که البته از نظر مشخصات فنی در نسخه فاقد توربو بیشترین مشابهت را با آریزو ۵ دارد، اما در صورت عرضه مدل توربو، ممکن است شاهد یکه تازی MG 360 در بازار سدان های کامپکت چینی باشیم.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *